tisdag 8 september 2020

Atomic Habits



 Det är ju en underdrift att säga att mina storslagna planer på att starta en blogg för över ett år sen har gått bra. Efter vadå...typ 5(?) inlägg la jag av.

Livet (motivationen, orken, you name it) kom emellan kan man väl säga. Man lever ju tyvärr inte det enkla ljuva livet...än.

Men vad som däremot har fått mig tillbaka till tangenterna denna gång är en bok, närmare bestämt Atomic Habits skriven av James Clear (rekommenderar att du läser denna).

Genom små enkla steg försöker jag nu påbörja en ny vana, en skriva blogg vana.

Jag har gjort som rekommenderat i boken, bestämt en vana, en plats och en tid. --> Skriva blogg, vid köksbordet, på tisdagar efter att barnen somnat.

Tänker även följa rådet om 2 minuter. Dvs börja inte för stort, det räcker med 2 minuter. Hellre att du gör litegrann/börjar än att du bygger upp ett stort projekt som du aldrig kommer påbörja/slutföra.

Så därför tänker jag sluta skriva nu, för denna gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar