torsdag 22 oktober 2020

Familjetid


Idag hade jag ledig dag. På förmiddagen fixades lite hushållsarbete för att få helgen fri till roligare saker.

En tidig hämtning från skola och eftermiddagen spenderades med barnen och plusplus bygge.

Det här är livskvalitet, att ha möjlighet att spendera tid mitt i veckan med familjen utan att ha andan i halsen efter en jobbig dag på jobbet, hämtning på förskola och skola för att sedan hinna hem och laga mat och göra kväll.

Jag har förmånen att få OB i tid på mitt jobb, vilket jag har valt. Visst går jag miste om en del pengar men just nu värderar jag min tid högre. Detta val kommer ju självklart leda till att vi kan spara mindre varje månad men samtidigt så får jag ju mer ledigt nu när barnen är små, vilket för mig är obetalbart då dem som bekant bara är små en gång. 

Sen gäller det ju att ta vara på den lediga tiden så det inte bara blir mer tid som slösas på t.ex sociala medier. 

Jobbar du heltid eller har du växlat ner?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar