söndag 2 oktober 2022

Dina pengar - Netflix

 Efter ett år med en del föräldraledigt, sjukskrivning inom familjen, vab och massa utgifter i form av projekt som vi dels lejt ut men även gjort själva är det dags att dra åt svångremmen och bli inspirerad. Med tanke på de ökade priserna både på el, bränsle och mat så kommer tiderna bli mycket tuffare. 

Jag har insett att jag blivit lat. Jag följer inte upp hushållets utgifter i samma utsträckning som tidigare. Tack och lov har i alla fall systemet med hur mycket pengar som ska läggas undan och vart blivit hyfsat automatiserat och därför har ändå ett sparande blivit av. Även om jag inte längre har koll på vilken sparkvot vi haft det senaste året. 

Dags för nya tag och lite förändringar igen för att klara av tiderna som kommer. 

Som start på mitt nya mer olata jag tvingade jag min man att se ”Dina pengar - lärdomar för ett rikare liv” på Netflix tillsammans med mig. 

Här fick vi följa olika personer med olika ekonomiska svårigheter få hjälp av ekonomiska rådgivare som t.ex Mr Money Mustache och Paula Pant från afford anything.

Även om det inte var så mycket ny info var det ändå skönt att få lite motivation igen och känna att mycket av det här har jag gjort tidigare. Det är bara på det igen så kommer det här bli bra. 

Så har du tillgång till Netflix och 1h 33min över så kan jag rekommendera att du ser den.

Har du redan sett ”Dina pengar” och vad tyckte du om den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar