onsdag 24 april 2019

Första inlägget aka startskottet


Då har jag äntligen tagit mig i kragen och startat en blogg. Min önskan är att denna blogg kan samla människor som har tankar och funderingar om ekonomisk frihet och downshifting för att kunna nå det enkla ljuva livet. Ett liv som jag själv har börjat längta efter alltmer.

Min förhoppning är att dela med mig av mina egna funderingar och steg som jag tar för att jag och min familj ska kunna leva ett enklare liv. Ett liv där vi inte behöver vara fast i ekorrhjulet om vi inte själva önskar det. Ett liv som ger mer i utbyte än vakna, jobba, äta, sova. Ett liv där man är nöjd med mindre och inte behöver jaga nyaste prylarna utan kan se skönheten i enklare ting.

Hur jag ska nå mitt mål är jag ännu inte säker på och det är delvis därför jag startat bloggen. Det blir svårare att stoppa huvudet i sanden och ge upp om jag vet att någon därute kanske läser just detta och inspireras.

För att hålla igång min egen motivation läser jag en del livsstilsinspirerade böcker samt ekonomiböcker (ni får gärna tipsa om bra böcker). Jag har därför tänkt att jag kommer blanda egna reflektioner med bokrecensioner på denna blogg.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar